Monday, September 6, 2010

Hanya 1 malam

Assalamualaikum....

Alhamdulillah masa tengah menulis ni sdg sehat walafiat fizikal dan mental...toin toin..aik mental sehat xleh ada toin2..itu mcm xsehat mental..huihuihui..semalam lepas berbuka puasa badan rasa semacam..."abg sy rasa penat sgt lah ni"...abg jwb "kalau mcm tu tidolah awal"..mm..dalam hati berkata 10 mlm terakhir ni syg nak tggl baca quran..lepas solat maghrib gagahkan diri untuk membaca al-Quran bbrapa helai..alhamdulillah berjaya jugak..nk terawikh sorang xbuatla..so thn ni mmg x terawikh..nasib baik masa lum kawen dulu rajin gak g terawikh...sabb dulu ayah penah ckp sblm kawen ada anak nih rajin2 terawikh klu dah kawen ada anak susah dah..yelah nak kene jalankan tanggungjawab sebagai isteri lah plak kan....

Badan ni rasa letih lah sgt rasa lenguh lumpuh tp spt biasa still lagi nk main tenet...bila abg balik dan buka pintu dia tyalah nape xtido awal..hihi..da td aku ckp letih tp leh ngadap pc lagi..abg nih mcm xpaham plak..kikiki..xlama pon sbb mmg sgt2 lain mcm rasa mcm nk demam...apa lagi meragamlah aku.huahuahuahua...abg musti slalu bersedia klu aku xsehat kerana aku akan meragam..kahkahkah..mcm budak kecik..

Abg asik suruh mkn ubat jer..tp dia xtlg amik kan pon..xlarat nk g cari ubat..haish nk manja byk pon xleh...maklumlah dia tu dari sehat sampai sakit xreti nk nyusahkan org..dah tuh jadinya xreti2 nk layan org bagaikan puteri...wakakakakaka...SAYANG SGT KAT ABG...kuikuikuikuihhh..jadi sahur sume abg yang sediakan dr masak nasi hinggalah hidang..aku g mkn jelah..still lagi rasa mcm nk demam ..ntah2 da demam sebab abg kata badan aku panas mcm 'stadeko'..ironlah..hhihi...tp aku punyalah sejuk menggigil selimut bukan main...

alhamdulillah di pagi yg ceria tp bgn kul 10 bdn rasa sehat..syukurrrr..kalu x akan menyusahkan abg lagi lah..sume nak uruskan..da la g keje lagi...alhamdulillah mkn ubat masa sahur dgn izinNya hanya DEMAM 1 MALAM....

P/s: kalo kita sakit kita musti berusaha untuk sembuhkan, cthnya dgn mkn ubat ke..mmg betul Allah yg menyembuhkan, tp kita sbg hamba x boleh xberusaha...ada juga org yg suka ckp..mkn la ubat mcmn pon klu dah Allah xbagi sembuh xsembuh juga...haish..xpatut ckp camtu...

~Berusaha, Berdoa & Bertawakkal~

kpdNya Yg Esa

No comments:

Post a Comment